SET ISTIMEWA SAYA KETIKA BERPANTANG DAN MENYUSU


Saya juga seperti ibu-ibu lain yang sibuk mencari set supplement berpantang dan menyusu terbaik agar dapat mengembalikan kesihatan luaran dan dalaman saya dan mengekalkan kembali berat badan ideal dan sihat. Selain itu, apa yang menjadi keutamaan saya adalah memastikan supply susu ibu buat bayi saya cukup seperti demand nya. Ya, dua faktor besar itu membuatkan saya teruja mencari supplement terbaik dan 100% natural tanpa apa-apa campuran bahan kimia dan pewarna atau perisa!

Alhamdulillah, kelahiran anak pertama dan kedua saya, saya amalkan set asas daripada Shaklee iaitu:

1. Energy Soy Protein (ESP): bagi memberi tenaga kepada saya, membuatkan saya kenyang dalam masa agak lama dan memberi kesegaran buat kulit luaran. Juga, ESP membantu mempercepatkan pemulihan rahim dan bertindak sebagai milk booster (penggalak pengeluaran susu ibu) untuk si manja saya!

2. Alfalfa Complex: ia bertindak seperti 'kacip fatimah' dalam memulihkan luka-luka luaran dan dalaman si ibu dan juga menyahkan darah kotor yang berbaki dengan berkesan. Selain itu, alfalfa merupakan tumbuhan yang membekalkan nutrien yang kaya daripada sumber bumi dan ini bagus dalam membekalkan nutrien terbaik terhadap susu yang dikeluarkan oleh si ibu.

3. Sustained Release Vitamin C: Dalam memastikan diri saya sentiasa kelihatan ceria dan segar, saya juga mengamalkan Vitamin C daripada Shaklee yang dipatternkan dengan eksklusif dengan 5 peringkat pelepasan (sustained release) vitamin ke dalam badan di mana ia membantu badan menyerap vitamin C dengan sempurna!

Cukup untuk tiga item itu, saya berpuas hati dengan kesan terbaik yang saya alami ketika berpantang dan menyusu anak-anak tersayang. Tahun 2013, saya mendapat berita gembira lagi apabila disahkan mengandung anak ketiga dan cabaran kali ini sedikit berbeza. Saya dalam fasa bekerja dan menyambung pengajian Ijazah Sarjana secara separuh masa.. Owh... itu sungguh merisaukan!!

Adakah susu badan saya akan merudum akibat stress??

Adakah saya fit dan sihat untuk bertarung menamatkan semester berbaki ini??

Adakah saya perlu berkorban memberikan susu formula seawal 2-3 minggu selepas kelahiran anak??

No... tiada toleransi untuk itu !!

Saya mula explore supplement Shaklee yang sesuai untuk keadaan saya ketika itu... saya mahu sentiasa bertenaga, pemulihan seawal mungkin ketika berpantang, bayi sihat dan fully breastfeeding, badan tidak menggigil tidak sihat,,ya,,, itulah keperluan saya!

Setelah meneliti kandungan, khasiat dan saranan para nutritionist daripada Shaklee sendiri, saya bertekad meneruskan amalan tiga supplement di atas dengan tambahan:



4. Vivix: saya teruja sangat-sangat kerana asbab vivix saya sihat seawal minggu kedua berpantang! badan terasa ringan, tiada sakit-saki sendi dan tekanan darah cantik!ya..saya berpuas hati ! bila minda tenang, badan sihat, tidur berkualiti dan rahim kecut dengan baik dengan amalan berterusan vivix, production susu ibu buat si comel saya ketika itu,,, wahhhhhh... meriahhhh!!! Subhanallah, I really love it ! :)

5. Collagen: bagi memastikan kulit saya pulih sepenuhnya daripada luka jahitan dan memastikan keseluruhan kulit tidak kering dan kusam, saya juga mengambil supplement Shaklee collagen powder yang dihasilkan daripada sisik ikan merah berkualiti tinggi dan sukarrrr didapati kerana hidup jauh di dasar laut. Saya berpuas hati dengan kesannya kerana rambut kurang gugur, jeragat berkurangan dan tiada rekahan kulit lagi, Alhamdulillah!

Sebagai pelengkap kepada set berpantang dan menyusu saya sepanjang menikmati detik-detik indah berpantang dan mengharungi perjalanan istimewa menyusui anak-anak tercinta, saya tidak pernah melupakan amalan supplement kalsium  hebat Shaklee iaitu Ostematrix dan pembekal asid folik dan omega agar bayi cergas, sihat dan tinggi imun sistemnya dengan Omega Guard dan B-Complex.



Ya, semuanya daripada Shaklee! kenapa saya setia? kerana saya merasai kesan terbaiknya seawal minggu kedua berpantang dan menikmati tempoh berpantang dengan gembira dan teruja bersama si comel tanpa letih lesu tak bermaya!

Ibu-ibu juga wajib menikmati precious moments ketika mengandung, berpantang dan menyusu dengan ikhtiar amalan Shaklee supplement untuk dirimu dan si bayi tercinta!


Mahu saya kongsi lagi tips eksklusif cara pengambilan? jommm saya luangkan masa untuk consult ibu-ibu istimewa di luar sana. Hubungi saya seperti di bawah ya! :)

Naimah Abu Kasim
Shaklee Independent Distributor
019-9860204

No comments:

Post a Comment

~vitalover~ Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign