IBU CERGAS DAN SUPER POWER...!


Menjadi ibu di zaman ini menuntut seorang ibu untuk sentiasa 'alert' dan bertindak pantas dan cergas dalam memastikan anak-anak dan keluarga tersayang sentiasa di urus dengan baik dan cemerlang, Insyaallah!

Eh... bagaimana ibu boleh memastikan keupayaan itu sentiasa at the top level??? semestinya ibu wajib mengamalkan supplement terbaik dalam memastikan diri ibu sentiasa sihat luaran dalaman dan tidak keletihan, biiznillah.

Saya? ya... pengalaman menguruskan anak-anak di samping tuntutan bekerja, berbisness part time bersama Shaklee dan menyambung pengajian di peringkat Master dahulu menuntut saya untuk sentiasa bertenaga dan fokus dalam setiap langkah dan urusan harian saya dan keluarga. Ya, kekal FOKUS, BERTENAGA dan SIHAT...

Apa rahsia saya...???

Alhamdulillah, saya tak pernah putus berdoa dan suami juga sentiasa berdoa agar kami terus dibantu Allah dan memberi keberkatan dalam setiap amal kami. Sebagai ikhtiar untuk si ummi ini agar tidak melepetttttt keletihan saja, saya sentiasa amalkan supplement berusia 100 tahun keluaran Shaklee iaitu Vitalea. Kenapa saya fokus Vitalea???

Kerana vitalea adalah multivitamin yang mengandungi lebih 20 vitamins dan mineral yang badan kita perlu setiap hari. Selamatkah??? ya, Vitalea selamat diamal oleh ibu-ibu kerana ianya 100% organik dan diuji secara berterusan di makmal Shaklee Corp oleh para saintis Shaklee yang berpengalaman luas!

Lagi...itu sahaja? Owh, semestinya saya mengamalkan Vitalea bersama minuman hebat organik dan dituai dari sumber tanpa GMO iaitu, Energy Soy Protein (ESP) yang memberi tenaga berpanjangan dan menjaga kesihatan dalaman saya selepas melahirkan empat cahaya mata. ESP ni bagus untuk kuatkan rahim ibu-ibu tau disamping menjadi milk booster buat ibu menyusu. Waahhhh, saya sehingga kini sangatttt jatuh cinta dengan ESP tau! really greattt supplement!

Bila saya all out seharian dengan urusan anak-anak disamping bantuan suami tercinta, kami akan memastikan Ostematrix (sumber kalsium dan magnesium) tidak kami tinggalkan. Kenapa?

Kerana Ostematrix membantu kelegaan sakit-sakit sendi kami, membantu melegakan cramp yang ibu-ibu seperti saya selalu alami bila kalsium berkurangan dan membantu melegakan otot-otot yang stress. Jadi, kita akan dapat kualiti tidur yang terbaik dan bagun pagi juga dalam keadaan gembira untuk membuang sebab Ostematrix juga membantu melancarkan pembuangan air besar tanpa masalah sembelit lagi. yeayyyyy... best bukan???

Ok, bahagian 1 kisah saya si ibu anak empat sampai sini dulu ya, esok kita sambung next chapter! :)

Semoga ibu-ibu semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah, Assalamu'alaikum! 

Naimah Abu Kasim
Shaklee Lover
019-9860204 

No comments:

Post a Comment

~vitalover~ Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign